TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı (BİDEB) tarafından yürütülen 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı ve TÜBİTAK 2237-B Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı kapsamında 2024/1 dönem çağrısında Üniversitemizden toplam 3 proje kabul edildi.
Üniversitemiz akademisyenlerinden Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi ve Teknoloji Transfer Ofisi Müdürü Prof. Dr. Enver Akaryalı yürütücülüğünde 2 proje ve Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi ve Üniversitemiz Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdürü Doç. Dr. Serhat Dağ yürütücülüğünde ise 1 proje destekleme kapsamında onay aldı.
Prof. Dr. Enver Akaryalı’ya ait onay alan TÜBİTAK 2237-A Mühendislik, Fen ve Sağlık Bilimler Alanındaki Lisans Öğrencilerine Yönelik TÜBİTAK Projesi Yazma Eğitimi; Üniversite Öğrencileri Sanayiye Yönelik Araştırma Projeleri Desteği programları kapsamında üniversitelerde öğrenim görmekte olan lisans öğrencilerini projeler yoluyla araştırma yapmaya teşvik etmektir. Proje kapsamında öğrencilere araştırma projeleri hazırlama/yürütme kültürü kazandırılması ve temel akademik becerileri edinmeleri amaçlanmaktadır.
TÜBİTAK 2237-B Mühendislik, Fen ve Sağlık Bilimler Alanında Araştırma Projesi Hazırlama Eğitimi ise Gümüşhane Üniversitesi ve diğer bölge üniversitelerinin Fen Bilimleri ve Mühendislik alanlarında araştırmalar yapan öğretim üyeleri ve doktora öğrencilerinin, söz konusu alanlarda bilimsel araştırma projeleri hazırlamalarının özendirilmesi ve proje yazımında önemli ölçütler hakkında eğitim almalarının sağlanmasıdır. Katılan araştırmacıların Fen Bilimleri ve Mühendislik alanlarında araştırma projesi yazma ve sunma kültürünün artırılmasını sağlamak amaçlanmıştır.
Doç. Dr. Serhat Dağ’a ait TÜBİTAK 2237-A Akademik Düzeyde Bilimsel Makale Yazma Süreçleri Eğitimi ise temel amacı, lisansüstü eğitim gören öğrencilerin nitelikli makale yazma ve yayınlamaları için gerekli olan bilgi ve beceriler edinmeleridir. Bu amaçla makale ile ilgili tüm süreçler konusunda deneyimli ve uluslararası yayınlara sahip akademik personellerin eğitim vermek üzere katıldığı ayrıntılı, gerçekçi ve uygulamaya dayalı bir içerik planlanmıştır. Bu eğitim ile lisansüstü eğitim gören öğrencilerin bilimsel içerikli bir bildiri/makale için orijinal bir problem araştırma ve bulma, bildiri/makale içeriğini oluşturma, indeks bulma, uygun dergi seçme, makale gönderme ve takibi ile basım aşamalarına kadar her basamağına ilişkin bilgi ve beceri kazanmaları hedeflenmektedir.
Projeler hakkında detaylı bilgilere bağlantı linklerinden ulaşılabilmekte olup ilerleyen süreçte eğitim programlarına başvurular için Üniversitemiz duyurular sayfasında proje başvuru takvimleri yayımlanacaktır.