Etkinliğin amacı, üniversitelerde öğrenim görmekte olan ön lisans ve lisans öğrencilerine proje yazım süreçleri ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırarak projeler yoluyla araştırma yapmaya teşvik etmektir. Etkinlik ile TÜBİTAK’ın 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destek Programı ve 2209-B Üniversite Öğrencileri Sanayiye Yönelik Araştırma Projeleri Desteği programları kapsamında öğrencilerin proje mantığını kavrayarak proje hazırlama/yürütme yetkinliklerini edinmeleri ve temel akademik becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.

Etkinlik üniversitelerin ön lisans ve lisans programlarında öğrenim görmekte olan toplam 30 öğrencinin katılımıyla 3 gün sürecek olup katılımcılara etkinlik süresince toplam 30 ders saati teorik ve uygulamalı eğitim verilecektir. Etkinlikte daha önce proje hazırlama ve yürütme konusunda deneyimli ve bilgi sahibi olan farklı disiplinlerden eğitmenler eşliğinde katılımcılara proje yazım süreçlerine yönelik bilgilerin verileceği teorik ve uygulamalı eğitimleri içeren bir etkinlik programı planlanmıştır. Etkinlik programı, öğrencilerin TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destek Programı ve TÜBİTAK 2209-B Üniversite Öğrencileri Sanayiye Yönelik Araştırma Projeleri Desteği programlarına yönelik olarak proje başvurularının hazırlanmasından sonuçlanmasına kadar olan süreçler hakkında katılımcılara teorik bilgilerin anlatıldığı eğitimlerin yanı sıra katılımcıların bu bilgileri pekiştirmeleri ve proje başvuru sürecini birebir deneyimleyerek bilgi sahibi olmalarına yönelik uygulamaların gerçekleştirileceği eğitimlerden oluşmaktadır. Etkinlik süresince öğrencilere öncelikle temel bilimsel araştırma ve etik kavramları hakkında bilgiler verilecek ve TÜBİTAK 2209-A ve B programlarının temel özellikleri anlatılacaktır. Daha sonra ise TÜBİTAK 2209-A destek programına başvuru sürecinde kullanılan araştırma önerisi formunun tanıtımı yapılarak form üzerinden proje yazım aşamaları örneklerle katılımcılara açıklanacaktır. Bu doğrultuda proje konusunun belirlenmesi, projede özgün değer (konunun önemi, amaç ve hedefleri vb.) ile yöntem ve yaygın etki kısımlarının nasıl yazılması gerektiği ve bunların yazımında dikkat edilmesi gereken kriterlerin neler olduğu, başarılı bir proje yönetiminde iş-zaman çizelgesinin nasıl planlanması ve hazırlanması gerektiği, projelerde karşılaşılabilecek risklerin neler olabileceği ve bunlara karşı alınabilecek önlemler, proje bütçe kalemlerinin oluşturulması ve gerekçelendirilmesi, proje özet kısmının yazımı konularına değinilecek ve desteklenmeye hak kazanan öğrenci projelerinin sonuçlandırılması sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlar ile ilgili katılımcılara bilgiler verilecektir. Uygulamalı eğitimlerde  gerçekleştirilecek atölye çalışmaları için katılımcılar öğrenim görmüş oldukları alanlar dikkate alınarak gruplara ayrılacak ve katılımcılardan bu eğitimler sırasında teorik derslerde almış oldukları bilgiler doğrultusunda kendi belirledikleri araştırma konularıyla ilgili örnek proje önerilerinin kısımlarını yazmaları ve tamamlamaları istenecektir.

Eğitim etkinliğinin son bölümünde ise katılımcıların TÜBİTAK panel ve değerlendirme sürecini deneyimleri amacıyla eğitimcilerden bir temsili proje değerlendirme paneli oluşturulacaktır. Bu aşamada katılımcılardan hazırlamış oldukları proje önerilerini oluşturulan temsili panele sunmaları istenecek ve sunulan proje önerileri bu temsili panel tarafından değerlendirilecektir. Projelerin eksik ve tamamlanması gereken yönleri belirlenerek katılımcılar ile paylaşılacak ve karşılıklı bilgi ve görüş alışverişi gerçekleştirilecektir. Katılımcılara sertifikalarının takdimiyle etkinlik sonuçlanacaktır.