Amaç
Etkinlik ile; Üniversitelerimizde fen, mühendislik ve sağlık alanlarında doktora derecesine sahip olan veya doktora yeterliğini almış, bir proje önerisi yada fikri olan, TÜBİTAK ARBİS veri tabanına kayıtlı araştırmacıların bilimsel araştırma projesi hazırlama/yürütme kültür ve becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Kapsam
Etkinlikte daha önce ulusal ve uluslararası proje yürütücülüğü yapmış/yapmakta olan deneyimli eğitmenler ile henüz proje yapmamış araştırmacıların buluşturulması hedeflenmektedir. Etkinlik programı, katılımcıların proje hazırlık aşamasından yazımı ve sonuçlanmasına kadar olan tüm süreçler hakkında teorik ve uygulamalı eğitimlerle bilgi sahibi olmalarını ve bu süreci birebir yaşamalarını kapsamaktadır.
Etkinlik için teorik ve uygulamalı eğitimin bir arada gerçekleştirileceği bir eğitim programı planlanmıştır. Eğitim etkinliğinin ilk aşamasında TÜBİTAK ARDEB programları hakkında genel bilgiler verilerek araştırmacıların çalışma alanlarıyla ve proje bütçeleriyle uyumlu ARDEB programlarının belirlenmesi, ARDEB proje başvurularında proje hazırlık öncesi, proje yazımı ve sonrası bilinmesi gereken temel kavramlar ile bu süreçte dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, bilimsel nitelikli bir çalışmadan nasıl bir proje oluşturulabileceği ve desteklerden yararlanılabileceği, iyi bir proje yazımı için gerekli unsurlar, projenin hazırlanması sürecindeki bilimsel yaklaşımlar ve proje hazırlama teknikleri hakkında teorik bilgilerin yer aldığı program uygulanacaktır.
Daha sonra ise birlikte gerçekleştirilecek teorik ve uygulamalı eğitimlerle proje yazım süreci hakkında katılımcıların çalışma konusu tespiti, özellikle TÜBİTAK’ın öncelikli Ar-Ge ve yenilik konuları ile ülkemizin milli teknoloji hamlesine katkı sağlayacak özgün çalışma konusunun tespiti, konunun öneminin ve özgün değerinin nasıl vurgulanacağı, literatür taraması, konu ile ilgili araştırma sorusu veya hipotezinin ne şekilde oluşturulması gerektiği, proje amaç, hedefler, yöntem ve yaygın etki kısımlarının yazımında dikkate alınması gereken ölçütlerin neler olduğu ve bunların birbirleriyle uyumunun sağlanması, projenin bütçelendirilmesi ve bütçe kalemlerinin gerekçelendirilmesi, iyi bir proje yönetimi için iş-zaman çizelgesi, iş paketleri ve proje ekibinin oluşturularak görev paylaşımının planlanmasının nasıl planlanması gerektiği, projelerde başarı ölçütleri, projelerde karşılaşılabilecek riskler, risklerin yönetimi ve risklere karşı alınacak alternatif tedbirler, proje sonuçlarının ve paylaşımının ne şekilde olması gerektiğine ve daha sonra TÜBİTAK ARDEB Başvuru sisteminden proje başvurusunun nasıl yapılacağı gibi konulara değinilecek ve projelerin TÜBİTAK tarafından değerlendirilmesi, izlenmesi ve projenin sonuçlandırılmasına ilişkin süreçler ve proje ekibi yükümlülükleri ile ilgili bilgilere yer verilecektir. Bu aşamada katılımcılardan kendilerine anlatılan teorik bilgiler doğrultusunda kendi belirledikleri çalışma konularıyla ilgili örnek proje yazmaları istenecektir.
Proje etkinliği 3 alandan (mühendislik, fen ve sağlık) toplam 28 kişiden oluşacak şekilde planlanmıştır. Eğitimin son aşamasında ise eğitimcilerden temsili değerlendirme paneli oluşturularak katılımcıların hazırlamış oldukları örnek projeleri sunmaları istenecektir. Sunulan projeler temsili panel üyeleri tarafından değerlendirilerek puanlandırma yapılacak, projelerin eksik ve tamamlanması gereken yönleri tespit edilip katılımcılarla paylaşılarak karşılıklı bilgi alışverişinde bulunulacaktır. Katılımcılara sertifika takdimiyle etkinlik sonuçlanacaktır.