Bu etkinliğin amacı, lisansüstü düzeyde eğitim gören öğrencilere tez yazım süreçlerinde Yapay Zeka (YZ) tabanlı araçların etkin ve etik bir şekilde nasıl kullanılacağını öğretmektir. Günümüzde YZ teknolojilerinin akademik çalışmalarda kullanımı giderek yaygınlaşmakta ve öğrencilerin bu araçlardan faydalanarak araştırmalarını daha hızlı, verimli ve etkili bir şekilde yürütme potansiyeli artmaktadır. Ancak, YZ araçlarının bilinçsiz ve etik dışı kullanımı, akademik dürüstlük ve orijinallik ilkelerine zarar verebilir. Bu bağlamda, projenin temel hedefi, öğrencilere YZ araçlarının sunduğu olanakları tanıtmak, bu araçların akademik çalışmalara nasıl entegre edileceğini öğretmek ve bu süreçte etik kurallara uygun hareket etmelerini sağlamak için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Etkinlik kapsamında, lisansüstü öğrencilerinin araştırma, yazım ve analiz süreçlerinde YZ araçlarından nasıl faydalanabileceklerine dair uygulamalı eğitimler verilmesi planlanmaktadır. Aynı zamanda, bu araçların sorumlu kullanımı için gerekli etik ilkeler tartışılacak ve katılımcılara akademik yazında özgünlük, intihal ve veri güvenliği gibi konularda farkındalık kazandırılacaktır. Bu eğitimlerin sonucunda, katılımcıların akademik kariyerlerinde YZ araçlarını bilinçli ve sorumlu bir şekilde kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.
Etkinlik 24 katılımcı ile sosyal, fen, mühendislik ve sağlık alanlarda 4 gruba ayrılarak teorik ve grup çalışması şeklinde gerçekleştirilecektir. Katılımcılara proje ile ilgili, araştırma sürecinde YZ kullanımı, veri analizi ve işleme, metin yazımı ve düzenleme, kaynak yönetimi ve atıf oluşturma, etik ve dürüstlük sorunları eğitimlerle anlatılacaktır.
Teorik eğitimlerle birlikte grup çalışmaları yaptırılarak her gruba verilecek farklı anahtar kelimelerle öncelikle gruplar konu belirleyip o konu üzerinden bir tez konusu planlayarak yazımı için YZ araçlarının kullanımı gerçekleştirilecektir. Grup çalışmaları sırasında her gruptan bir eğitmen sorumlu olacak ve eğitmenler bütün grup çalışmaları sırasında, proje konusunun belirlenmesi, literatür taraması ve yazımı aşamasında grupların sorularını cevaplayarak proje yazımının tamamlanmasına kadar yönlendirme yapacaktır. Eğitmenlerin danışmanlık ve yönlendirmeleriyle tez konusu, fikirleri ve yazımı olgunlaşacaktır. Eğitim son günü her grup yazmış oldukları tezlerin oluştuğu kadarıyla sunumunu gerçekleştirip projelerini savunacak ve diğer gruplar tarafından TÜBİTAK panel sistemi gibi puanlanması gerçekleştirilecektir.
Yapay zeka (YZ), akademik yazım sürecinde giderek artan bir şekilde yer bulmakta ve araştırmacıların çalışma üretiminde önemli bir araç olarak ortaya çıkmaktadır. YZ'nin akademik yazım süreçlerindeki rolü, çok çeşitli aşamalarda kendini göstermekte olup, metin üretiminden veri analizi ve kaynak yönetimine kadar geniş bir yelpazeyi kapsamaktadır.