Etkinliğin amacı, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destek Programı ve TÜBİTAK 2209-B Üniversite Öğrencileri Sanayiye Yönelik Araştırma Projeleri Desteği programları kapsamında üniversitelerde öğrenim görmekte olan lisans öğrencilerini projeler yoluyla araştırma yapmaya teşvik ederek araştırma ve proje yazım süreçleri ile ilgili temel becerileri kazandırmaktır. Etkinlik ile öğrencilerin araştırma projeleri hazırlama/yürütme kültürü kazandırılması ve temel akademik becerileri edinmeleri amaçlanmaktadır.
Etkinlikte farklı disiplinlerden daha önce proje hazırlama ve yürütme konusunda deneyimli eğitmenler eşliğinde katılımcılara yönelik teorik ve uygulamalı eğitimin bir arada uygulanacağı bir etkinlik programı planlanmıştır. Etkinlik programı, öğrencilerin TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destek Programı ve TÜBİTAK 2209-B Üniversite Öğrencileri Sanayiye Yönelik Araştırma Projeleri Desteği programlarına yönelik olarak proje başvurularının hazırlanmasından sonuçlanmasına kadar olan süreçler hakkında teorik ve uygulamalı eğitimlerle proje başvuru sürecini birebir deneyimleyerek bilgi sahibi olmalarını kapsamaktadır. Etkinlik mühendislik, fen ve sağlık bilimleri alanında öğrenim görmekte olan toplam 30 lisans öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilecektir. Etkinlik 3 gün sürecek olup katılımcılara toplam 30 ders saati teorik ve uygulamalı eğitim verilecektir. Etkinlik kapsamında katılımcılara proje öneri sürecinde bilmesi gereken temel hususlar hakkında teorik bilgiler verilecek ve katılımcıların bu bilgileri pekiştirmeleri için uygulamalar gerçekleştirilecektir. Etkinlik süresinde öğrencilere öncelikle temel bilimsel araştırma kavramları hakkında bilgiler verilecek ve TÜBİTAK 2209-A ve B programlarının temel özellikleri anlatılacaktır. Daha sonra ise TÜBİTAK 2209-A destek programına başvuru sürecinde kullanılan araştırma formu önerisi üzerinden proje yazım aşamaları örneklerle açıklanacaktır. Bu doğrultuda proje konusunun belirlenmesi, proje amaç ve hedefleri ile yöntem ve yaygın etki kısımlarının nasıl yazılması gerektiği ve bunların yazımında dikkat edilmesi gereken kriterlerin neler olduğu, başarılı bir proje yönetimi için iş-zaman çizelgesinin nasıl hazırlanması gerektiği, projelerde karşılaşılabilecek riskler ve bunlara karşı alınabilecek önlemler, proje bütçe kalemlerinin oluşturulması ve gerekçelendirilmesi, proje özet kısmının yazımı konularına değinilecek ve desteklenen öğrenci projelerinin sonuçlandırılması sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlar ile ilgili bilgiler verilecektir. Katılımcılardan kendilerine anlatılan teorik bilgiler doğrultusunda kendi belirledikleri çalışma konularıyla ilgili örnek proje önerilerinin kısımlarını yazmaları ve tamamlamaları istenecektir.
Eğitim etkinliğinin son bölümünde ise katılımcıların TÜBİTAK panel ve değerlendirme sürecini deneyimleyebilmeleri için eğitimcilerden bir temsili değerlendirme paneli oluşturulacaktır. Katılımcılardan proje önerilerini sunmaları istenecek ve sunulan proje önerileri bu temsili panel tarafından değerlendirilecektir. Projelerin eksik olan ve tamamlanması öngörülen yönleri tespit edilerek katılımcılar ile paylaşılacak ve karşılıklı bilgi alışverişi gerçekleştirilecektir. Katılımcılara sertifikalarının takdim edilmesiyle etkinlik sonuçlanacaktır.